Biologiska klockan tickar ?



Nej min klocka tickar då inte, den är nog trasig :p De senaste månaderna har det talats mycket om barn, hus och giftemål bland mina vänner. Några är SÅ redo för det livet och vill inget annat än att bli "vuxna" Andra känner sig avskräckta av tanken och tycker att vi är på tok för unga för att ha barn och giftemål inte alls är aktuellt. Alla mina vänner är i 25 års åldern men ändå på så olika plan i livet. Jag undrar vad i livet som får en att känna att man gått över till andra sidan, vuxensidan då alltså. Jag är 24 och bor i min 1a med min lilla hund och tar mitt ansvar men jag känner mig låst ibland. Jag kan inte bara åka iväg hur som helst eftersom jag har en hund att ta hand om. Några vänner sitter med hus och barn och de kan inte ens åka till ikea när dom vill. Jag tycker att det är så intressant med hur olika krav man har på livet. Är vi på ett sätt som förväntas av oss istället för att bara vara oss själva? 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej jag förstår inte hur vissa kan binda upp sig så mycket nu när man fortfarande är ung. Om man skaffar barn gifter sig etc nu, vad har man då att se fram emot när man blir äldre?

2010-08-19 @ 15:12:52
Postat av: Peter Pan komplex

Jag tror och hoppas jag aldrig blir helt vuxen, jag kan inte föreställa mig hur det kommer vara den dagen man skaffar barn, då man kommer ha någon annan att tänka på i första hand. Det känns som det är det enda som kan få mig att tänka genom saker en extra gång innan jag gör dem, vilket måste anses vara vuxet. Jag tror lätt att vi blir på det sättet som förväntas, vi tar på oss de roller som omgivningen sätter på oss vare sig vi vill eller inte.

2010-08-19 @ 15:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0