FJOLLA!

Varför kommer det naturligt med ett fjollskrik så fort man blir lite rädd? Är det någon typ av varning för omgivningen? Det gör ju iaf knappast situationen mindre obehaglig. Idag tappade jag min mobil i trappen och detta resulterar i att jag avger ett mycket störigt högt ljud och placerar händerna för mina öron. Min hjärna och kropp reagerar alltså med att hålla för öronen samtidigt som jag avger detta ljud? Här om dagen var jag på väg till saigon och såg en död fågel liggandes på trottoaren, och hur reagerar jag? Ett fjollskrik för att sedan gå vidare i skam genom folkmassan som precis dumförklarat en. Nej, jag måste träna bort detta beteende. Kanske om jag börjar med att placera händerna för munnen samtidigt som jag skriker? Så jag liksom kväver ljudet.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0