Energitjyv!!!

Energitjuvar är människor som tar din energi genom att lägga över sina bekymmer och problem på dig men lyssnar sällan på dig den dagen du har ett problem. Dessa personer känner sig större genom att förminska andra.
Om du har någon i din omgivning som beter sig så här så tycker jag att du ska ta avstånd från den personen. Jag har dragit mig undan från den här typ av människor och försöker se på situationerna med självinsikt och distans. Man behöver absolut inte vara elak och spydig tillbaka men man kan välja att inte dela med sig av allt för personliga saker och vara lite kylig men ändå rak och visa att det uppförandet inte accepteras. Jag känner mig så himla mycket gladare och lyckligare ända sen jag kapat med energitjuvarna i min omgivning. :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

En energitjyv, går bakom din rygg, tar ditt liv, tar dina ord, tar din integritet, och skvaller bakom din rygg. Avund, missunsamhet, drar bara ner ditt humör, din energi - till NOLL. Hotar dig att tala - bara för - att få något - lite ord - att skvallra - till andra. Gör - NOLL - själv. Falsk - olojal person - allt är bara egoism för denne person. Sitt eget jag - sin egna person - personen lever PÅ och i och genom - ditt liv. Blir nån - på ditt liv - på din bekostnad. Energitjyv - jämställ med - psykopat. Ta dig bort ifrån denna person när du ser missbruket av dig. Och stäng - ditt liv - för denne person. Du själv kommer känna dig bara lättad - som att rycka bort en fästing ur nacken på dig själv... den andre, kommer sakna - den som den levde - genom.

2011-08-21 @ 11:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0