Kommer inte på någon rubrik för det här

Jag ogillar verkligen att kids bär slöja, har funderat en del på det idag och blivit lite småupprörd. Slöjans funktion är att kvinnan ska se anständig ut och inte väcka lust hos män. Hur kan man då sätta på en slöja på ett barn? Ett barn kan inte jämföras med en kvinna eller anses vara sexuell. Jag bryr mig inte om att vuxna mäniskor väljer att bära slöja eller vad det nu vill ha på sig. Men jag förstår inte varför barnen ska bli påtvingade något som bara försvårar deras skolgång och att passa in.

Läste precis detta.

Badhuset i Nyköping måste ha speciella öppettider för att muslimska skolflickor ska få godkänt i ämnet idrott. Muslimer ska själva utanför skoltid, av personer som inte är behöriga lärare, kontrollera om flickorna klarar simningen:

"Kraven på slöja och heltäckande klädsel gör det svårt för många muslimska kvinnor att gå och simma i en simhall.

Vad tycker ni om det här?





Kommentarer
Postat av: Marianne

Håller med dig Dolly. Människor som kommer till ett nytt land får anpassa sig till de samhällsnormer som råder. Det blir ett ohållbart system för sverige. Precis som de blir för andra länder, om man ska försöka applicera de samhällsnormer som finns i deras hemland.

2010-05-27 @ 19:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0